Varför talar ingen om den totala it-kostnaden?
Att beräkna den exakta totalkostnaden för ägandet av företagets it-miljö är svårt. Det är många parametrar att ta hänsyn till. Därför är det inte ovanligt att kostnadsbilden kan vara ganska diffus, vilket gör det svårt att avgöra hur företagets it-lösning kan blir mer kostnadseffektiv.
iFenix är en molnbaserad och totalintegrerad lösning som omfattar handelsföretagets samtliga kärnprocesser, vilket ofta bidrar till att sänka den totala ägandekostnaden. Särskilt om it-miljön är moduluppbyggd och helt eller delvis är beroende av ett eller flera äldre system eller komplexa integrationer.
Företagets it-kostnad idag?
Använd vårt verktyg och börja jakten på företagets it-kostnad. Använd reglagen för att göra en snabb överslagsberäkning för att se storleksordningen. Vill du får mer hjälp i beräkningen kan du kostnadsfritt få vårt kalkylstöd per e-post.
Affärssystemsfunktioner
Kassa/POS
Artikelhantering
Uppföljning och analys
Webb
Ekonomi
Hantera fakturor
Elektroniska processer
Kedjefunktioner
Drift
Skrivbord, E-post, lagring
Integrationskostnader
Konsultarvode
Totalkostnaden
1.200.000KR
Beställ detaljerat kalkylstöd
Licenskostnader, personella resurser, hårdvara, drift och support. Det finns många kostnadsposter. Vårt kalkylstöd leder dig i processen till en mer detaljerad kostnadsbild.
Tack, skicka kalkylstödetLägre kostnader för utveckling, drift och underhåll
Lägre driftskostnad
Med it-driften i molnet kan kostnader för hårdvara, uppgraderingar, drift och service sänkas. Datalagringen sker i vårt datacenter (säkerhetsklass 3). Kostnadseffektivt då den delas med andra.
Lägre utvecklingskostnad
iFenix är en totalintegrerad lösning med ett fåtal moduler och utan kostnadskrävande integrationsplattformar. Samtidigt är det öppet för integration när det behövs. Minskat behov av it-konsulter innebär stora besparingar.
Färre it-konsulter
Färdiga flöden och funktioner. Inga anpassningar för att komma igång.
Frigör resurser
Skapa medel till att starta upp nedprioriterade men viktiga förbättringar.
Högre lönsamhet
Ökar företagets lönsamhet genom lägre total ägandekostnad för it-miljön.
Ökad effektivitet
It-avdelningen kan göra mer med mindre. Löpande rutinarbete hanteras inom ramen för iFenix.