Byggt med kunden i fokus
Traditionella affärssystem utgår vanligtvis från företagets behov ur ett it-perspektiv. Funktionalitet och utveckling i iFenix utgår även från kundernas köpbeteenden och behov att interagera med företaget.
Välj Kedja eller Grossist via den lila knappen om du är intresserad av funktionerna för dessa .
Funktioner
Tack vare totalintegrationen har iFenix ett enhetligt användargränssnitt vilket gör det enklare för användare som behöver förstå och arbeta i flera delar av systemet.
FUNKTIONER
FUNKTIONER
FUNKTIONER
FUNKTIONER
FUNKTIONER
FUNKTIONER
FUNKTIONER
FUNKTIONER
FUNKTIONER
Integrationer
Totalintegrerad lösning – öppet för framtida integrationerer och anpassningar. iFenix är redan ett molnbaserat system där den huvudsakliga filosofin är att minimera integrationer och köra samtliga kärnprocesser i iFenix. Självklart är iFenix ändå öppet för specifika integrationer eller anpassningar för just era behov. Många integrationer mot exempelvis BankID, betallösningar, EDI, adressregister, print, kreditupplysning, produktdata och andra populära tjänster finns redan. iFenix är byggt utan komplexa integrationsplattformar som gör det enkelt att anpassa systemet efter morgondagens behov.
Ecster
Vi samarbetar också med Ecster som erbjuder betallösningar för både e-handel och fysisk butik. Genom den färdiga integrationen med Ecster erbjuder vi faktura, delbetalning, kortbetalning och Swish genom e-handelskassan Ecster Pay. En enkel och färdigpaketerad lösning för din webbshop och butik.
Telavox
Integrationen mellan iFenix och Telavox gör det möjligt att ringa direkt från iFenix. Telavox är en av marknadens mest etablerade PBX-lösningar och har ett brett utbud av användbara verktyg som Appen Flow som förenklar kommunikationen.
BankID
Inloggning till iFenix kan göras med BankID eller via tvåstegsautenticering med användarnamn/lösenord + engångskod. Stöd för kunders inloggning via BankID är möjligt under förutsättning att avtal för detta finns med företagets bank.
Klarna
Med Klarna i kassan och samt en webshop ges möjlighet att låta kunden betala på plats, senare eller delbetala. iFenix är också integrerat med Klarnas tjänster Betala direkt, Få först - Betala sen samt Dela upp.
Swish
Swish är en populär mobil betaltjänst som erbjuder ett enkelt, snabbt och säkert sätt att göra betalningar direkt från bankkonton. Swish betalningar är integrerade i iFenix betalningslösningar.
Creditsafe
Kreditupplysning görs enkelt direkt vid registrering av ny kund. Svar ges omedelbart i iFenix och kreditupplysningsdokumentet kan sparas direkt kopplat till kund. För att kunna använda funktionen krävs ett separat avtal med Creditsafe, ett av världens mest anlitade kreditupplysningsföretag.
Printtjänst
Integration finns mot extern printtjänst för exempelvis fakturor. Moderna printrar och kuverteringsmaskiner ser till att alltid skicka företagets försändelser mest kostnadseffektivt.
Youtube
Med iFenix redaktörsfunktioner för webben publiceras enkelt företagets YouTube-videos på den egna webbplatsen.
Google Mybusiness
Export direkt till Google av butikernas platsinformation såsom telefonnummer, öppettider, adresser med mera. Funktionen kräver ett separat avtal med vår partner PinMeTo.
Google Maps
Integrationen gör det möjligt att effektivt planera och prissätta företagets utkörningar och leveranser. Redaktörsfunktionen i iFenix gör det också möjligt att enkelt publicera kartor med vägbeskrivningar till företagets butiker.
Finfo Mediacentral
Finfo Media Central innehåller försäljningsrelaterad produktinformation såsom t. ex. bilder och dokument. Informationen finns automatiskt kopplad till artikelinformationen i iFenix. För att kunna använda tjänsten krävs ett avtal med Finfo.
Finfo Artikel
iFenix är integrerat mot tjänsten Finfo Artikel som automatiskt uppdaterar artikelinformation i iFenix. För att kunna använda tjänsten behöver företaget ange vilka leverantörsabonnemang som som önskas och därefter teckna avtal med Finfo.
Besökare på företagets webbplats kan dela nyheter, artiklar från ditt sortiment eller annan information på Facebook eller andra sociala medier.
CSV Artikel
Separat inläsningsfunktion möjliggör för företaget att läsa in CSV-baserad artikelinformation på ett strukturerat och kvalitetssäkrat sätt.
Adressregister
iFenix är integrerat mot Postnummerservice med alla svenska adresser och postnummer vilket förenklar registrering av kundinformation och leveransadresser med mera. Informationen används även på webben för att lokalisera företagets eller kedjans butiker.
Byggt med kunden i fokus
För Genesis IT har säkerheten högsta prioritet. Därför hyr vi inte in oss hos tredje part utan äger själva vår anläggning för att ha full kontroll över den fysiska och logiska säkerheten. Anläggningen håller högsta nivå vad gäller såväl säkerhet som tillgänglighet. I vår miljö finns strikta riktlinjer för såväl den fysiska som logiska tillgängligheten till information, ”rätt person på rätt plats”. Detta säkerställs med passage- och accesskontroller, övervakning med mera.
Fysisk säkerhet
- All personal är säkerhetsklassad
- Endast behörig personal har tillgång till serverhallen, passagekontroll sker med både kort, lösenord och fingeravtryck
- Skalskydd klass 3 av såväl yttre skalskydd som serverhallar
- Samtliga områden omgärdas av elstängsel
- Serverhallen är skyddad mot inbrott, översvämning, brand och värme
- Hela anläggningen är larmad med koppling till larmcentral
- Elförsörjningen är säkrad med redundanta dieselgeneratorer och UPS
- Serverhallen kyls med två (2) alternerande kylaggregat. Ytterligare ett separat kylsystem finns för nödkyla
- Backup av serverhallen finns på annan fysisk plats
Logisk säkerhet
- Flera antivirussystem
- System för intrångsdetektion
- Segmenterade nät
- Kontinuerlig övervakning av nät & servrar
- Kontinuerlig säkerhetskopiering
- Backup lagras även på annan fysisk plats
Support
Som användare av iFenix har företaget bara en support som kan hantera alla frågor kring iFenix, drift och kommunikation. Supporten blir både effektivare och enklare med bara en leverantör och ärenden hanteras strukturerat genom första och andra linjens support samt funktioner för test, teknik och utveckling. Support sker löpande via telefon och mail, skärmdelning samt ärendehantering i iFenix. Genesis IT anpassar resurser och insatser efter uppdragsgivarens organisation, kompetens, omfattning av leverans samt erfarenhet. Supporten finns alltid tillgänglig för alla användare.
En support - flera kontaktvägar
Som användare av iFenix har företaget bara en support som hanterar alla frågor angående hela iFenix-miljön. Supporten blir både effektivare och enklare för alla användare i organisationen med bara en support för alla olika ärenden.
Kundgemensam utveckling
Genesis IT har en engagerad och hängiven iFenix användargrupp som är drivande i utvecklingen av systemet. Inriktningen är främst inom handels- och retailföretagens behov idag och imorgon. Stort fokus riktas på kundernas förändrade köpbeteenden. Frånvaron av komplexa och systemkänsliga integrationsplattformar gör att anpassningar kan genomföras snabbt och kostnadseffektivt.
Implementation
Målsättningen är att alla som berörs, från slutanvändare till ledning, har en gemensam bild av vad iFenix kan göra för var och en. Särskild omsorg ges till tidsplanen för implementation.
Tack vare gedigen erfarenhet har vi kunnat utarbeta en modell för implementation som säkerställer den höga nivå vi alltid eftersträvar att leverera i varje fas. Implementationen är nedbruten i delprocesser där det tydligt framgår vilka moment som ska genomföras innan nästa steg kan påbörjas. Uppföljningar och kompetenssäkring genomförs löpande och utbildning sker parallellt med implementationen. Resultatet blir en effektiv inlärning och kompetent personal redan från start.
När alla delar i projektplanen är avklarade är det dags för driftstart och Genesis IT är då på plats för driftstartsstöd. Implementeringsprocessen avslutas formellt med en utvärdering och uppföljning efter cirka ett halvår.